שיטת מחקר

* מטרת המחקר לבדוק האם ייצוגים ודימויים של אידאל היופי הנשי באינסטגרם ממוסגרים לאידאל אחד או שקיים מגוון של ייצוגי יופי נשיים.

* שיטת המחקר- ניתוח תוכן: 

המחקר בוחן תמונות שונות מהאינסטגרם של 3 מובילות דעת קהל  בתחום האופנה והסטייל בישראל אשר כמות העוקבים שלהן גדולה.
הניתוח ישווה בין יצוגיי היופי והדימויים העולים מהתמונות של נשים אלו לבין מובילת דעת קהל אחת שונה מהשאר שתביא צד אחר שמציג אידאל יופי "אחר".
במקביל אבחן גם תמונות אינסטגרם של 3 כוכבות נוער על מנת לנתח את אופן הייצוג העולה מתדמיתן באינסטגרם.
מתוך ניתוח זה אבדוק האם קיים מגוון יצוגיי נשים באינסטגרם או שקיים יצוג אחד המשכפל את עצמו.

יתרונות לשיטת מחקר זו:
1. יצוג ויזואלי ברור לדימויי נשים 
2. בחירת התמונות המועלות לאינסטגרם מכוונת ומצביעה על התדמית אותה רוצה כל מובילת דעת קהל או כוכבת נוער להציג.

כמגבלה, ידוע וברור כי קיים שפע של עמודי אינסטגרם מובילים של מפורסמות שונות כאלו ואחרות, ומסיבה זו נבחרו נשים ונערות המהוות מקור דוגמא והשפעה רבה כיום בתקשורת החברתית ובתרבות.










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה