דימויים בתקשורת
נושא הדימויים של קבוצות חברתיות ושל ערכים מסוימים הוא מהנושאים הנחקרים ביותר במחקרי התקשורת.
תיאוריות רבות, כגון "הבניית המציאות", "סדר היום" ותיאוריות בנושאי דעת קהל הבליטו את החשיבות הרבה שיש לאופן שבו אמצעי התקשורת מציגים מגזרים שונים, תרבויות, ערכים וכדומה.
שאלת הדימוי חשובה תמיד, אבל חשובה באופן מיוחד כאשר מציגים קבוצות שונות בזמן של מתיחות חברתית, לדוגמה בהקשר של הצגת ערבים או מתנחלים בהקשרים פוליטיים, וכן בהצגת דימויים של חרדים וחילוניים בהקשר של המתחים החברתיים בנושאי דת ומדינה.
כפי שטוענת תיאוריית הבניית המציאות, דימוי מסוים המופיע באמצעי התקשורת ישפיע יותר ככל שהצופה מכיר פחות את המציאות האמיתית ונפגש איתה פחות בחיים האמיתיים.

נושא הדימויים של קבוצות חברתיות ושל ערכים מסוימים הוא מהנושאים הנחקרים ביותר במחקרי התקשורת.
תיאוריות רבות, כגון "הבניית המציאות", "סדר היום" ותיאוריות בנושאי דעת קהל הבליטו את החשיבות הרבה שיש לאופן שבו אמצעי התקשורת מציגים מגזרים שונים, תרבויות, ערכים וכדומה.
שאלת הדימוי חשובה תמיד, אבל חשובה באופן מיוחד כאשר מציגים קבוצות שונות בזמן של מתיחות חברתית, לדוגמה בהקשר של הצגת ערבים או מתנחלים בהקשרים פוליטיים, וכן בהצגת דימויים של חרדים וחילוניים בהקשר של המתחים החברתיים בנושאי דת ומדינה.
כפי שטוענת תיאוריית הבניית המציאות, דימוי מסוים המופיע באמצעי התקשורת ישפיע יותר ככל שהצופה מכיר פחות את המציאות האמיתית ונפגש איתה פחות בחיים האמיתיים.


אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה