ייצוגים בתקשורת
בחברות רבות כידוע קיימות קבוצות חברתיות הסובלות מקיפוח, מחוסר משאבים, חוסר תגמולים וההשפעה באה לידי ביטוי בתחומים רבים. אי השוויון הקיים בתקשורת הישראלית משמש את בעלי ההון והשלטון לשעתוק המצב החברתי הקיים. האופן שבו התקשורת מציגה "קבוצות שוליים" נובע מתוך מרחק אידאולוגי חברתי בין מוקדי הכוח ואנשי התקשורת לבין קבוצות השוליים בחברה.
שעתוק הדימוי הנשי משפיע על תפיסת הנשים בחברה הישראלית ומפריע לשיקום הדימוי החברתי שלהן בחברה.
באמצעות התקשורת ניתן לעצב ולבנות את "האחר" בחברה. ייצוג פירושו שימוש בשפה שבאה להציג את אותו "אחר" כחלק מתהליך של יצירת ובניית משמעויות שונות בחברה. תהליך הייצוג בתקשורת הוא תהליך מתמיד של בניית זהות וסטראוטיפים שבאמצעותם נבנה "האחר".
בחברות רבות כידוע קיימות קבוצות חברתיות הסובלות מקיפוח, מחוסר משאבים, חוסר תגמולים וההשפעה באה לידי ביטוי בתחומים רבים. אי השוויון הקיים בתקשורת הישראלית משמש את בעלי ההון והשלטון לשעתוק המצב החברתי הקיים. האופן שבו התקשורת מציגה "קבוצות שוליים" נובע מתוך מרחק אידאולוגי חברתי בין מוקדי הכוח ואנשי התקשורת לבין קבוצות השוליים בחברה.
שעתוק הדימוי הנשי משפיע על תפיסת הנשים בחברה הישראלית ומפריע לשיקום הדימוי החברתי שלהן בחברה.
אמצעי התקשורת ההמונים מסייעים בבניית תפיסתנו לגבי קונפליקטים
חברתיים, פוליטיים וכלכליים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה