דילמה


אידאל היופי באינסטגרם: 
ייצוג נשים יופי אינדיווידואלי או שכפול

נושא הדילמה שלי הוא אידאל היופי בימינו בקרב בני ובנות הנוער והשפעותיו של אידאל זה בחיי היום יום בקרב בנות הנוער ונשים בפרט.
הדילמה מציבה שתי עמדות שונות כלפי האינסטגרם:
מגוון של יופי נשי רב גוני או שכפול של יצוג נשי היוצר לחץ על נשים להיראות זהות לדימוי זה.


הדילמה בוחנת את נושא אידאל היופי בצילום אופנה, צילום למטרת פרסום במגזינים ובנוסף פרסום ברשתות החברתיות כגון: אינסטגרם, וכל זאת תוך עיצוב המציאות שלנו. נשאלת השאלה האם כל אחד ואחת מציג את עצמו באופן אותנטי או שמשכפל ייצוגים ודימויים מוכרים ופופולארים. דימויים אלו נועדו למכור מוצרים, למכור תדמיות, למקסם רווחים של חברות ומותגים, על ידי פניה לקהלים רבים באמצעות סיפוק תדמיות אידאלים עבור צרכנים בעזרתם של הידוענים ומובילי הרשת באינסטגרם בעלי העוקבים הרבים שמעבירים לצרכנים את האופנה העכשווית תוך כדי הכתבה של מה נכון וטוב ומה ששונה מכך לא מקובל. כלומר, אם אני ארצה לבטא את עצמי בצורה שונה, להציג אידאל יופי אינדיווידואלי, בצורה לא רגילה וסטנדרטית יכנו אותי "wird".


בחרתי בנושא זה משום שמבחינתי צריך לשים בו דגש על מנת לחשוף את סודות המקצוע והטריקים האמיתיים שמסתתרים מאחורי כל ה"נוצץ" שאנו רואים בטלוויזיה , על שערי העיתונים וכו'... אופן הבאת ייצוגים בפרסום של דוגמניות וידוענים, הרזון והדימוי המושלם יוצר  עיוות המציאות האמיתית. שימוש בפוטושופ יוצר הבניית מציאות מקובעת כלפי אידאל היופי, אשר גורם לרבים להרגיש לא טוב עם עצמם, כלומר עם המציאות. אלפי סיפורי אנורקסיה בעולם באים לידי ביטוי בכך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה